مناسب ترین نخ برای گلدوزی

بی شک نخ از  مهم ترین و تاثیرگذارترین وسایل گلدوزی  در زیبایی نهایی کار و تعیین کننده ی مرغوبیت گلدوزی ست

برای این منظور نخ های متنوعی وجود دارداما معمول‌ترین نخ‌ها که بیشترین کاربرد و تنوع رنگ را دارند نخ‌های کتان هستند. این نخ‌ها از ۶ تار به هم تنیده تشکیل شده‌اند که براحتی قابل جداشدن هستند. به این ترتیب شما می‌توانید متناسب با طرح و نوع دوخت خود از تعداد تارهای موردنظرتان استفاده کنید.

برندهای مختلفی در زمینه تولید نخ وجود دارند نخ‌های فرانسوی و آلمانی یعنی دمسه و آنکور بالاترین کیفیت و تنوع رنگی را دارند. اما  نسبتا قیمت بالایی دارند میتوانین برای شروع و تمرین از نخ های معمولی تر استفاده کنیدنخ گلدوزی دمسه از قدیمی ترین و مرغوب ترین نخ ها برای انواع روش های گلدوزی با دست است. این نخ ها محصول شرکت دمسه فرانسه بوده و با به روزترین و پیشرفته ترین دستگاهها تولید می شوند.

نخ کتان دمسه از قدیم در ایران به نخ کوبلن معروف بوده و اغلب به غلط نام این برند را به عنوان نام نخ استفاده می کردند. در حالیکه نخ گلدوزی یا نخ کوبلن می تواند از برندهای مختلفی از جمله دمسه یا هر برند دیگری باشد

نخ عمامه یکی دیگر از نخ هایی ست که میتوان برای گلدوزی از آن استفاده کرد نخ عمامه  ضخامتی حدودی ۰٫۵ میلی متر دارد ونخی براق و تابیده می باشدنخ عمامه ای مقاومت بالایی دارد و راحت پاره نمی شود از بهترین برند های تولید کننده نخ عمامه دمسه ، رد هارت و پنگوئن میباشد. نخ عمامه رد هارت هندی بوده و رنگ ثابتی دارد نخ عمامه پنگوئن ساخت کشور چین میباشد و رنگ ثابت و درخشش قابل قبولی دارد. نخ عمامه معمولا به صورت دوک های ۱۰ گرمی در بازار عرضه میشود.

 

قیمت نخ عمامه ای بسته به جنس و برند شرکت تولید کننده و همچنین وزن دوک نخ متغیر است بهترین برند و بهترین جنس در بین نخ های عمامه را نخ عمامه ای انکور دارد.

این نخ به دلیل صخامت کم برای سبک سنتی مدنظر ما چندان مناسب نیست .

در گلدوزی سنتی  اما به دلیل بزرگ بودن گلبرگ ها نیازمند دوخت هایی هستیم که بشود با آن سطح این گلبرگ های بزرگ را اصطلاحا توپردوزی کرد پرکردن این سطح نسبتا بزرگ مساوی ست با مصرف مقدار زیادی نخ . پس ما نیازمند نخی هستیم که علاوه بر نزدیک کردن کار به سبک سنتی از قیمت به مراتب به صرفه تری برخوردار باشد .

 

کاموای دونخ کاموایی ارزان و با کیفیت با رنگ بندی بسیار متنوع است که تمام ویژگی های مدنظر ما برای گلدوزی سنتی را داراست . از این کاموا برای بافت انواع ژاکت ، شبه قالی یا همان فرشینه ،عروسک بافتنی و … نیز استفاده میشود کرد در شسشتو رنگ دهی ندارد از این رو میتوان با خیال راحت پارچه ی گلدوزی شده را بشوریم

کاموای دونخ را میتوانید به دوصورت کلاف های  +-۳۰ گرمی و پک مینی کلاف ۱۴ تایی در ۱۳ رنگ ( رنگ سبز به دلیل پرکاربرد بودن در هر پک دو تا قرار دارد ) تهیه کنید . وزن هر مینی کلاف +_ ۵ گرم است .

هر کلاف ۳۰ گرمی کد رنگ اختصاصی برای سهولت انتخاب شما دارد

در صورتیکه تمایل به خرید عمده یا خرید بیش از موجودی درج شده این محصول را دارید، می‌توانید از طریق شماره های پشتیبان با ما در تماس باشید.